بازنگری طرح تفصیلی شهر بیرجند برای بر قراری آرامش مردم و جلوگیری از تخلف در ساخت و سازها ی غیر مجازضروری است.

 

مسئول فنی و شهرسازی شهرداری بیرجند با اشاره به این که اساسا دستیابی به اهداف توسعه بدون داشتن طرح و برنامه امکان‌پذیر نیست گفت: برنامه‌ریزی شهری و تهیه طرحهای توسعه یکی از ابزارهای موجود برای توسعه مطلوب شهر تلقی می‌شود.

مهندس بهروزیان افزود:شهرداری در جایگاه مجری طرح تفصیلی قرار دارد و تهیه طرح های تفصیلی و جامع شهر در اختیارات اداره راه و شهرسازی استان می باشد.

وی با در نظر گرفتن این موضوع که طرح‌های تفصیلی بنیادی‌ترین ابزار شکل دهی شهرها بر اساس نظم و برنامه‌ای از پیش اندیشیده شده محسوب می‌شوند و به عبارت دیگر شهرها را این دو عامل اصلی یعنی رفتار ساکنان و طرح‌ها و برنامه‌های طراحان و برنامه‌ریزان شهری به جلو می‌برد،ادامه داد:بازنگری این طرح بعد ازهر 10 سال ضروری است و باید یک دستور کار اصلاحی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به گفته وی اصلاح ضوابط شهرسازی موجب روان سازی و رضایت متقاضیان در امر ساخت و ساز خواهد گردید.

بهروزیان تصریح نمود: برای ایجاد شرایط مناسب و جلوگیری از تخلفات ساختمان بخشی از ضوابط طرح تفصیلی شهر بیرجند جهت اصلاح در دستور کار شهرداری می باشد.

وی در پایان گفت: بخش عمده ای از بازنگری طرح جامع وتفصیلی شهر با هماهنگی اداره راه و شهرسازی استان انجام گردیده است و با پیگیری هایی در این خصوص ،شرایط مناسب فراهم خواهد گردید که قطعا جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی را به همراه خواهد داشت.

روز شمار انتخابات

راه های ارتباطی

سامانه ارتباط مردمی : 137

سامانه پیامک شهرداري :

تلفن شهرداری مرکز:3-32111212فکس : 32111100

تلفن روابط عمومی:32112019فکس روابط عمومی:32112019

پست الکترونیک : shahrdaritabasmasin@chmail.com

آدرس : شهرستان درمیان -شهر طبس مسینا

بازدید امروز80
بازدید دیروز77
بازدید هفته559
بازدید ماه1290
کل بازدید246713